- آهنگر، عباسعلی، ناهید محمّدعلینژاد، پاکزارد یوسفیان و موسی محمودزهی (1389)، بررسی نشانهشناختی پوشاک و خوراک بلوچی، مجلة مطالعات اجتماعی اقوام، دورة 1، شمارة 1، صص 9-32.
- افشار مهاجر، کامران (1382)، رنگشناسی، چاپ اول، تهران: شقایق روستا.
- ایتن، یوهانس (1391)، هنر رنگ، ترجمة عربعلی شروه، چاپ نهم، تهران: یساولی.
- احمدی، بابک (1394)، از نشانههای تصویری تا متن، تهران: مرکز.
- بارت، رولان (1394)، اتاق روشن: اندیشههایی دربارة عکّاسی، ترجمة نیلوفر معترف، تهران: چشمه.
- پهلوانی، لیلا (1392)، مستندنگاری البسة محلّی لرستان، اداره کلّ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان.
- پورحسینی، مژده (1384)، معنای رنگ رویکردی جدید به دنیای رنگها، چاپ اول، تهران: هنر آبی.
- پاینده، نوشین (1393)، تحلیل عکّاسی مد با رویکرد نشانهشناسی (بررسی عکسهای ریچارد اودون براساس نظریة نشانهشناسی رولان بارت)، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده هنر، زهرا حسیننژاد و مجتبی آقایی، طراحی پارچه و لباس.
- چندلر، دانیل (1394)، مبانی نشانهشناسی، ترجمة مهدی پارسا، چاپ پنجم، تهران: سورة مهر.
- حسینی، ناهید، محمّدحسین همافر و فرزان سجودی (1391)، نشانهشناسی گفتمانی در نقوش سیمرغ و عقاب بر لباس شاه ساسانی، فصلنامه هنرهای تجسّمی نقشمایه، سال پنجم، شمارة 14، صص 29-40.
- ذویاور، حامد، مهنوش وحدتی و مهدی مکّینژاد (1394)، معانی نمادین نقشمایه بته جقه، فصلنامة کیمیای هنر، سال چهارم، شمارة 15، صص 99-113.
- رضی، مهدی (1392)، مستندنگاری زیورآلات سنّتی استان لرستان ، اداره کلّ میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان.
- سجودی، فرزان (1381)، نشانه و نشانهشناسی، بررسی تطبیقی آرای سوسور، پیرس و اکو، مجلة زیباشناخت، شمارة 6، صص 83-100.
- سجودی، فرزان (1389)، لباس بهمثابة هویت، فصلنامة مطالعات ملّی، سال یازدهم، شمارة 2، صص 3-30.
- شعیری، حمیدرضا (1392)، نشانهمعناشناسی دیداری، تهران: سخن.
- شریفی، غزاله (1386)، بررسی نشانهشناسی لباس در فیلمهای سینمایی، شیرین بزرگمهر، دانشگاه الزهرا، ارتباط تصویری.
- عابددوست، حسین و زیبا کاظمپور (1395)، تحلیل ریشهها و مفاهیم نقوش هندسی معماری دورة اسلامی در هنر کهن ایرانی، فصلنامة نگارینه هنر اسلامی، دورة سوم، شمارة 10، صص 41-58.
- عباسپور، ابراهیم (1390)، درآمدی بر نشانهشناسی، فصلنامة اسلام و علوم اجتماعی، سال سوم، شمارة 5، صص 109-138.
- غیبی، مهرآسا (1391)، هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی، چاپ چهارم، تهران: هیرمند.
- فرزین، علیرضا ( 1386)، سیمای طبیعی تاریخی لرستان، چاپ اول، اداره کلّ میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان.
- قائمنیا، علیرضا (1385)، نشانهشناسی و فلسفة زبان، فصلنامه ذهن، شمارة 27، صص 3-24.
- قائد رحمت، عیسی (1393)، لباس لرهای فیلی در استانهای لرستان، ایلام و کرمانشاه، چاپ اول، قم: مطیع.
- کالر، جاناتان (1393)، فردینان دوسوسور، ترجمة کورش صفوی، چاپ چهارم، تهران: هرمس.
- کارکن جلال، راضیه (1391)، نشانهشناسی پوشاک ایرانیان در دورة قاجار، مرتضی بابک معین، دانشکدة هنر ادیان و تمدنها اصفهان، پژوهش هنر.
- کاکاوند، شمسی (1394)، نشانهشناسی پوشاک زنان قوم کرد کرمانشاه (مطالعه موردی پوشاک معاصر زنان کرد کرمانشاه)، علی اصغر فهیمیفر، دانشگاه هنر، پژوهش هنر.
- گیلمت، لوسی و ژوسین کوزت (1385)، فرایند نشانهشناختی و طبقهبندی نشانهها بنابر نشانهمعناشناسی امبرتو اکو، ترجمة مطهّره مرادیان سرخی.
- محمّدی سیف، معصومه (1395)، نشانهشناسی در پوشاک زنان ترک و کرد در ایران، چاپ اول، تهران: جامعهشناسان.
-یارشاطر، احسان (1383)، پوشاک در ایران زمین، از سری مقالات دانشنامة ایرنیکا، ترجمة پیمان متین، چاپ دوم، تهران: امیرکبیر.
-Afshar mohajer, Kamran (2003), Colorology, (1nd ed), Tehran: Shaghayegh Rosta .
-Ahmadi, Babak (2015), from pictorial signs to the text: toward the semiotics of visual communication, Tehran: markaz .
-Abed-doust, Hossein and Ziba Kazempour (1395/2016), Analysis of the Roots and Concepts of Geometric Patterns of Islamic Architecture in Ancient Iranian Art. Negarineh Islamic Art (Scientific and Promotional Journal), Vol. 3, (10), 43-44-47-48.
-Abbas pour, Ebrahim . (2011).An Introduction to Semantics, Islam and Social Sciences, No: 5. (vol: 3), PP: 114 - 117-121 .
-Barthes, Roland. (2015). Camera Lucida: reflection on photography , Tehran: cheshmeh .
-Chandler, Daniel. (1952). The basics semiotics, M. Parsa, 2015, Tehran :Sooremehr.
-Culler, Jonathan D. (1944). Ferdinand de Saussure, K. Safavi, 2014, Tehran: Hermes .
-Eaton, Johannes (1391 Hj./2012). The Art of Colors. translated by Arabali Sherveh, 9th edition, Tehran: Yasavi.
-Farzin, Ali-Reza . (2007).Lorestan Natural and Historical Stance, Directorate of Cultural Heritage, Tourism of Lorestan Province .
-Gheibi, Mehrassa . (2012). Eight thousand years of Iranian ethnic clothing, Tehran: Hirmand .
-Ghaedrahmat, Esa. (2014). Lori - Fili Clothing in Lorestan ,Ilam and Kermanshah Provinces, (1nd ed), -Ghom: Motee .
-Hosseini, Nahid (2012). Discourse semiotics in phoenix and eagle motifs on Sassanid king costumes; Mohammad Hossein Homafar and Farzan Sojudi. Naghsh Mayeh (Scientific and Research Journal of Visual Arts), Year 5, Issue 14.
-Karkan jalal, Razieh. (2012). Semiology of Iranian clothing in the Qajar period, m , Babak moein, Master's thesis. Isfahan Art University, Faculty of Arts, Religions and Civilizations.
-Kakavand, Shamsi. (2015). Semiotics of Kurdish Women's Clothing in Kermanshah (Case Study of Contemporary Kurdish Women's Clothing in Kermanshah). Ali Asghar Fahimifar, University of Arts, Art Research.
-Lucie Guillemette et Josiane Cossette (2006), « Le processus sémiotique et la classification des signes », dans Louis Hébert (dir.), Signo [en ligne], Rimouski (Québec).
Le processus sémiotique et la classification des signes, http://www.signosemio.com/eco/processussemiotique-et-classification-des-signes.asp.
-Mohammad Ali Nejad, Nahid . (2010), semiotic study of Baluchi clothing and food, ahangar, abbas ali, Sistan and Baluchestan University , General Linguistics.
-Mohammadi seif, Masoumeh . (2016). The sign of identification for Turkish and Kurdish feminine clothings ,(1 nd ed) , Tehran: Jameeshenasan.
-Pahlavani, Leila. (2013). Documentation of Lorestan local clothing, Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of Lorestan Province .
-Pour Hosseini, Mozhdeh (2005). The meaning of color, A new approach to the world of colors. 1st ed., Tehran: Honar-e Aabi (Blue Art).
-Payandeh, Nooshin (2014). Analysis of fashion photography with a semiotic approach (a study of Richard O'Donoghue's photographs based on Roland Barthes's theory of semiotics). University of Science and Culture, Faculty of Arts, Zahra Hosseinnejad and Mojtaba Aghaei, textile and clothing design.
-Qaeminia, Ali-Reza. (2006). Semiotics and Language Philosophy, Zehn, No:27 , PP:11
-Razi, Mehdi. (2013).Lorestan Province Traditional Jewelry Documentation, Directorate of Cultural Heritage, Tourism and Handicrafts of Lorestan Province .
-Sojoodi, Farzan. (2002). Sing And Semiotic - A comparative Study of Saussure's, Peirce and Eco Views, NoorMags, No: 6. (first half of the year). PP:88.
-Sojudi, Farzan. (2010). Clothing as Identity. National Studies Quarterly, 42, Year 11, Issue 2, 13.
-Shaeri, Hamid- Reza . (2013).Sign of Visual Semantics, Tehran: Sokhan .
-Sharifi, Ghazaleh (2007). Investigation of clothing semiotics in movies. Shirin Bozorgmehr, Al-Zahra University, video communication.
-Yar Shater, Ehsan (2004). Clothing in Iran. From the series of articles in Iranica encyclopedia, translated by Peyman Matin, 2nd ed., Tehran: Amir Kabir.
-Zo-yavar, Hamed; Vahdati, Mahnoosh, & Makinejad, Mehdi (2015). Symbolic meanings of the motif of Bote-jogheh (Persian pickles). Kimya-ye Honar (Scientific and Research Journal), 4th year, (15), 105.